Etapele necesare – Planificarea construcției casei

Etapele necesare – Planificarea construcției casei

Pentru a vă face o imagine în ansamblu asupra a ceea ce trebuie luat în considerare înainte de începerea procesului de construcție, și pentru a vă ajuta să planificați “etapele necesare” , am compilat câțiva pași de îndrumare, ce vă vor ajuta la evitarea surprizelor neplăcute care pot apărea dacă un detaliu important este uitat. Puteți găsi răspunsuri la multe întrebări în secțiunea F.A.Q (Întrebări Frecvente), iar dacă aveți nevoie de informații suplimentare puteți completa formularul de contact și noi vă vom raspunde la toate întrebările.

Vă rugăm să vizualizați informațiile accesând titlul.


1. Achiziționarea terenului

Atunci când achiziționați terenul pe care urmează să construiți casa trebuie să luați în calcul următoarele elemente: situația juridică a terenului, aria terenului și vecinătățile, accesul la teren și la utilități, situația urbanistică a acestuia și studiu geotehnic pe baza căruia se execută fundația.

         Când alegeți terenul viitoarei construcții luați în considerare următoarele criterii:

  • Locația zonei de construcție, (drumuri de acces, împrejurimi, etc.)
  • Direcții cardinale (acest lucru vă este util dacă vă doriți să vă bucurați de răsaritul soarelui în bucătarie și zona de luat masa și să vedeți apusul în zona de dormitor)
  • Care este starea naturală a parcelei tale (copaci, variația terenului, râuri, lacuri etc.)
  • Dacă terenul are cerințe specifice de proiectare pe acesta (autorizația de construcție, rezultatul cercetării geologice etc.)

Așteptări de la viitoarea casă

Prezentați-vă ideeile viitoarei case cu ceilalți membri ai familiei pentru a vă face o imagine cât mai în ansamblu.

  • De ce fel de camere are nevoie casa?
  • Cum intentionați să utilizați clădirea? (reședință, casă de vacanță, pensiune )
  • Care este stilul casei de lemn? (modern, rustic, clasic, etc. )
  • Pe cine ați dori să implicați în proiect (arhitect, designer de interior )
2. Determinarea costurilor aferente proiectului

Înainte de a lua hotărârea să începeți construcției casei dorite este important să identificați și să analizați toate costurile asociate proiectului.

  • Prețul fundației
  • Prețul Învelitoarei
  • Prețul de conectare a utilităților – instalarea conductelor de apă și gaz, cabluri electrice, cabluri de comunicații, sistem de încălzire.
  • Prețul proiectului de arhitectură
  • Alte cheltuieli : transport, design interior, etc.

Prețul casei: există două modalități de a obține o ofertă inițială de preț pentru o casă. În cazul în care gășiți o casă potrivită în proiectele noastre standard, trebuie doar să ne menționați care dintre ele v-a atras antenția și vă vom trimite o ofertă exactă de preț. Dacă aveți idei de design personale sau aveți un model preferat după care îndrumați, vă rugăm să completați formularul de cerere din “Contact” și vă vom face o ofertă de preț personală.

Decizii privind modalitatea de finantare:

  • Din resurse proprii
  • Finanțare prin împrumut bancar
3. Proiectul casei

Proiectul reprezintă un cost separat față de costul construcție. Casa este proiectată potrivit dorințelor și nevoilor individuale de către arhitectul sau după caz designerul colaborator. În cazul în care vă orientați spre un proiect din portofoliul nostru acest cost se va diminua semnificativ. După semnarea contractului, vă putem pune la dispoziție proiectul de arhitectura al casei necesar fazei următoare.

4. Obținerea Certificatului de Urbanism și a avizelor

Autorizatia de construire se eliberează de catre Primarie pe baza Certificatului de Urbanism, a avizelor si a proiectului casei. Din momentul obținerii acestei autorizații, se poate începe construcția efectivă a casei.

Certificatul de Urbanism este actul prin care se “certifică” faptul că se poate ridica o construcție pe terenul respectiv. Acesta se obține de la Primărie odată cu lista tuturor avizelor necesare pentru începerea construcției.

Avizele pe care trebuie să le obtineți se împart în:

  • Avize de la furnizorii de utilități (energie electrică, gaze, telefonie, apă, canal, salubritate).
  • Avize de la alte autorități (pe diferite probleme: mediu, apărare civilă, sănătate publică, apărare contra incendiilor, monumente istorice și zone protejate, regimul apelor de suprafață și din subsol, interventiile pe clădiri existente, circulație).
5. Semnarea contractului

Este momentul decideți care dintre variantele de livrare ale unei case din lemn se potrivește cel mai bine nevoilor dumneavoastră . Astfel, aveți de ales între livrarea casei sub formă de kit de construcție sau livrarea acesteia complet finisată și dotată, “la cheie” din punctul de vedere al domeniului nostru de construcție. Opțional, este posibilă mixarea acestor variante, caz în care prețurile vor fi calculate separat pentru fiecare situație în parte.

Odată luată decizia cea mai avantajoasă pentru dumneavoastră, urmează semnarea unui contract care va detalia toate aspectele legate de preț, componență, nivel de echipare și finisare, termene, etc.

6. Realizarea fundației

Fundația se realizează în funcție de Proiect, de sarcinile de greutate ale construcției, de situația terenului și în funcție de Studiul Geo întocmit de un geo-tehnician autorizat. Dacă terenul este plan, stabil și nu prezintă pante sau risc de mișcare, este suficientă turnarea unei plăci betonate armată cu STM de 15-20 mm. Având în vedere că este o construcție din lemn greutatea casei este considerabil mai mică, nefiind necesară o fundație foarte mare și săpături adânci.

Paralel cu turnarea fundației se poate începe realizarea racordurile la utilități (energie electrică, gaze, telefonie, apă, canal, salubritate). Dacă se construiește în zona noastră, putem recomanda geo-tehnician autorizat. Pentru alte județe este recomandat a se apela la un geo-tehnician din zonă pentru a se evita costuri suplimentare. Realizarea fundației cade în sarcina beneficiarului..

Realizarea fundației este în sarcina dumneavoastră, conform contractului. Aceasta va fi executată de către o firmă calificată, aleasă de dumneavoastră sau propusă de către noi. Este foarte important ca aceasta să urmarească perfect liniile proiectului și să aibă racordurile la utilități amplasate corect.

7. Fabricarea kitului de constructie a casei din lemn

În conditii normale durata de fabricație pentru o casă din lemn variaza intre 2 si 7 saptamani, dar in cazuri speciale acest termen poate fi redus la maxim 10 zile! Totusi, depinzand de o serie de factori tehnici, cum ar fi marimea casei, complexitatea proiectului, acest termen poate varia in ambele sensuri.

Procesul tehnologic este foarte simplu. Se studiaza schițele din proiectul de execuție și se scurtează la dimensiunile optime. Se profilează in vederea îmbinării, se montează uși ,ferestre, pardosele, tavan, pereți, grinzi. Se realizează un premontaj la atelierul de producție, se aplică grunduri antibacteriene, baituri, lacuri, se demontează, se notează fiecare element, se împachetează pe grupe de elemente, se transportă la locul de montaj unde se asamblează construcția finală.

8. Transportul kitului de constructie la destinatie

De cele mai multe ori, pentru transportul componentelor casei sunt necesare camioane mari, care au nevoie de mult spațiu de manevră. În general pentru transportul unei case cu suprafață medie de 100 mp este suficient un camion de 20 tone.

Deasemenea în jurul locului de montaj este necesară existența unor spatii relativ plane pentru depozitarea coletelor înaintea și în timpul montajului. Pentru a evita orice neplăceri, vă rugăm să ne contactați din timp și să ne comunicați situația reală din teren.

Pretul kit-ului de construcție sau a casei la cheie nu include transportul casei la destinație. Acest serviciu poate fi asigurat separat de client sau de către noi contra cost.

Servicii aferente transportului, care sunt incluse in pretul kit-ului de montaj sau al variantei de livrare “la cheie”:

  • incarcarea pachetelor cu componentele casei in mijloacele de transport;
  • intocmirea documentelor de livrare si transport.

Servicii aferente transportului ce pot fi efectuate la cerere si contra cost:

  • contractarea transportului;
  • descarcarea coletelor la destinatie;
  • transportul coletelor la locul de montaj, daca acesta este diferit de locul de descarcare.
9. Montajul casei din lemn, finisarea si predarea ei

A. În cazul în care contractul prevede livrarea “la cheie” a casei, asamblarea și finisarea acesteia se va face integral de către echipa noastră.

După transportul kitului de construcție, o echipă formată în cele mai multe cazuri din 4 muncitori se deplasează la locul de montaj, împreună cu toate mijloacele tehnice necesare acestei faze. Se va face o verificare a conformității fundației cu proiectul casei și dacă totul este conform se va trece la asamblarea pereților din dulapi de lemn prefabricați. Concomitent se vor monta și traseele electrice termice și sanitare, conform proiectului. Urmează montajul planșeelor, uși-ferestre apoi se trece la execuția șarpantei urmată de acoperirea casei.

După finalizarea montajului se trece la finisarea casei. Acest lucru include curățarea bârnelor de eventualele murdăriri accidentale, șlefuirea eventualelor zgârieturi apărute în timpul montajului, etc. Odată finalizată construcția, echipa noastră va curăța zona de montaj, îndepărtând urmele și resturile șantierului astfel încât la final să rămână totul în ordine perfecta.

La final, veți primi din partea noastră o documentație cu măsurile ce trebuie îndeplinite pentru întreținerea noii case și certificatul de garanție.

B. În cazul în care contractul prevede doar livrarea kit-ului de construcție a casei, există urmatoarele variante:

  1. Asamblarea se face de către client cu supervizor din partea noastră – se acordă garantie la final.
  2. Asamblarea se face de către client – nu se acordă garanție pentru montaj.
10. Garanție

Garanție și Instrucțiuni de folosire și păstrare a calității le puteți vedea dacă da-ți click aici

SUS